SEO Checklist voor een goede start

Bekijk de 7 simpele stappen voor een goede en gezonde start met het uitbesteden van SEO!

seo-marketing-uitbesteden-monster-mascotte checklist

7 Checks voor het SEO uitbesteden

Als je een website hebt, wil je natuurlijk de beste bureau’s voor het SEO uitbesteden.

Zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd, het kan een complex en veeleisend proces dat veel tijd en moeite kost om goed te doen.

Als je een SEO-expert inhuurt, wil je er zeker van zijn dat je de juiste persoon of het juiste bedrijf kiest. Om ervoor te zorgen dat de juiste keuze gemaakt wordt. Hieronder kan je daarom een eenvoudige SEO checklist voor het uitbestden vinden:

  1. Begrijp wat SEO is. Een SEO-expert kan helpen bij het optimaliseren van de website voor zoekmachines. Maar als je niet weet wat SEO is, zal je moeite hebben om te weten wat je van een SEO-expert mag verwachten.

    Leer daarom eerst de basisprincipes van SEO.
  1. Bepaal wat je wilt bereiken. Als je een SEO-expert wilt inhuren, is het belangrijk om duidelijk te hebben wat je precies wilt bereiken.

    “Wat zijn de resultaten die je wilt zien?”
    “Wil je meer verkeer naar je website?”
    “Wil je hoger in Google komen?”
    “Wil je meer conversies?”

    Bepaal wat je precies wilt voordat je een SEO-expert inhuurt.
  1. Kijk naar het portfolio. Als je een SEO-expert overweegt, neem dan een kijkje in hun portfolio.

    “Wat voor soort werk hebben ze gedaan?”
    “Hebben ze goede resultaten geboekt?”

    Als ze geen portfolio hebben, vraag dan om voorbeelden van hun werk.
  1. Vraag naar hun ervaring. Het is belangrijk dat je een SEO-specialist kiest met ervaring. Vraag ze naar hun ervaring met het soort werk dat je wilt laten doen.

    “Hebben ze bijvoorbeeld al eerder websites geoptimaliseerd voor hetzelfde zoekwoord?”
  1. Kijk naar hun kennis. SEO is een complex vakgebied. Een goede SEO-specialist moet niet alleen de basisprincipes kennen, maar ook de nieuwste trends en technieken. Vraag daarom naar hun kennis over het vakgebied en welke technieken ze gebruiken.

  2. Bekijk hun tarieven. SEO-experts kunnen verschillende tarieven hanteren. Sommige rekenen een vaste prijs, terwijl anderen een uurprijs hanteren. Vergeet ook niet te vragen naar kosten voor extra services, zoals linkbuilding.

  3. Vraag naar hun garanties. Een goede SEO-expert moet je een garantie geven dat ze de resultaten kunnen leveren die je wilt. Vraag daarom naar hun garanties en wat ze precies beloven. Er kunnen helaas nooit garantie gemaakt worden op basis van zoekwoord positioneringen dit omdat een expert altijd afhankelijk is van derden.

Met deze checklist kun je ervoor zorgen dat je de beste SEO-expert kiest voor je website. Zoekmachineoptimalisatie is een complex proces, dus zorg ervoor dat je een expert kiest die je resultaten kan garanderen.

Kennishub-SEO-uitbesteden-marketing

SEO KennisHub

Doe SEO kennis op met onze KennisHub. De SEO kennisbank van Nederland.

locaties-seo-marketing-uitbesteden

Locaties

Ontdek of er ook een SEO specialist of SEO bureau bij jou in de buurt zit. Wij werken enkel met professionals!

SEO-audit-seo-marketing-uitbesteden

SEO Audits

Ben je op zoek naar een complete SEO audit van je website? Ontdek onze SEO strategieën op maat!

Interesse in het uitbesteden van jouw SEO?